maanantaina, lokakuuta 08, 2012

Kulkukissan rukous

Rakas Taivaan Isä, lähetä joku, joka välittää!
Olen väsynyt pakenemiseen ja kyllästynyt epätoivoon.
Koko kehoani särkee - se on niin jännittynyt kivusta.
Ja rakas Taivaan Isä, rukoilen että juostessani sateessa,
että joku vielä rakastaisi minua ja antaisi kodin,
ruokaa, lämpimän, kodikkaan pedin.
Katselin edellisten omistajieni muuttoa.
Odottelin heitä aikani, ja lopulta lähdin pois,
ehkä kulkukissa roskilla elää vois.
Nyt olen väsynyt, nälkäinen ja kylmissäni,
ja pelkään etten koskaan näe vanhuuttani.
Minua on jahdattu kepeillä ja lyöty remmillä,
juostessani kaduilla etsiessäni tähteitä.
En minä oikeastaan ole paha, joten auta jos voit,
koska olen vain uhri ihmisten.
Olen täynnä kirppuja ja aivan matoinen.
Haluan vain omistajan, jolle kehrätä.
Jos löydät sellaisen minulle, yritän olla kiltti!
En raavi tapetteja, olen niin kuin pitää.
Rakastaisin heitä, leikkisin ja tottelisin,
ja jos saan jäädä, olisin kaikkein kiitollisin.
 En pärjää kauan omillani.
Joka yö pusikoissa minä itken,
koska niin kauheasti pelottaa, että kuolen!
Minulla on annettavana vielä niin paljon rakkautta,
että minun pitäisi saada vielä uusi tilaisuus.
Joten rakas Taivaan Isä, vastaa rukoukseeni,
ja lähetä joku joka tulee luokseni!

-alkuperäisen englanninkielisen runon kirjoittaja tuntematon-

Löytynyt auton alle jäänyt kissa 25.9.2012 Valtatie 19 varrelta Ylihärmästä. Kissakaveria ei jätetä, edes osaksi päivää heitteille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitathan asiallisesti: ei kiroilua, vihamielisyyttä, poikas- tai hintakyselyitä. Hoito-ohjeet ym. kysymykset edelleen vieraskirjaan!